HTML

UnderView

Főleg rétegzenével foglalkozó zenészeket illetve zenekarokat megszólaltató heti frissítésű blog. A cikkeink nagy része a http://zenemagazin.com nevű webzinen is megjelenik, úgyhogy ne felejtsétek azt sem csekkolni ;) !

Friss topikok

Linkblog

Arch Enemy, ahogy én láttam...

Rottenfield 2009.05.28. 20:48

2003: Megjelenik a kultikus Anthems Of Rebellion album. Ez a második lemez, amit a csapat Angela Gossowwal az élen készített. A banda a megjelenést követően turnéra indul a Nevermore társaságában. A körút - a zenekar történetében első ízben - Budapestet is érintené, egészen pontosan egy - az időközben átalakult - E-klubos buli keretein belül. Két állomással a hazai fellépés előtt az Arch Enemy legénysége megbetegszik, a magyar rajongók pedig ötszáz forint visszatérítést kapnak a jegy árából. A svédeket a hazai Morpheus helyettesítette. Hat évvel később...

... 2009. május huszonhatodik napján végre itthon is volt Arch Enemy koncert! Nem is akármilyen, de mielőtt belecsapnák a lecsó közepébe álljon itt egy-két háttérinfó:

 

Helyszín: A hat évvel ezelőtti tervekhez képest nem változott, csupán csak a hely neve alakult
át.
Jegyár: Fizettem már ennél többet is Arch Enemy koncertért, de alapvetően szerintem az „ez még belefér" kategóriába sorolható...
Beharangozás: A bulit még az év elején tűzték napirendre szóval rendesen meg lehetett volna reklámozni... Last.fm-en kaptam olyan infókat, amik szerint már áprilisban kirakhatták volna a szervezők a „Sold Out" táblácskát, pedig még a helyszínen is lehetett jegyet venni. Erről ennyit...
arch_enemy_wallpaper__by_icrucifix1A kiírt kapunyitás előtt körülbelül egy fertályórával érhettem a Diesel - még - csukott ajtói elé. Ekkor még elég kevesen lézengtek a kétlépcsős feljárat környékén és ez egészen hétig mit sem változott. Mivel szülinapomra leptem meg magam a jeggyel kaptam is az alkalmon és megfogadtam, hogy ha kell akkor lánccal kötöm magam a színpadhoz, de az első sorból fogom nézni ezt a bulit. Jegycsonkítás után tehát semmiféle ruhatár avagy bárpult el nem téríthetett elsődleges célomtól, a színpad jobb felétől.
Ismét várakozás következett, de mi volt ez az egy órácska ahhoz a hat évhez képest... Meg amúgy is volt ki szórakoztassa a jónépet. A klub alaphangulatát megadó DJ valami keményebb muzsikát nyomatott, miközben egy idősebb „Summer Rocks" (de régen is volt) pólót viselő pacák nagyban beállt a keverőpult elé és tolta a rock n roll-t képzeletbeli Dean gitárjával. Ezt vagy fél órán keresztül nyomta, miközben a küzdőtér fullosan kiürült körülötte, mókás volt...
Mercenary Session 2.-4.06.2006A nyolc órára már a léggitáros fickó is megunta a zúzást és - szerencsére - a Mercenary legénysége is úgy döntött ideje belecsapni a húrok közé. Masszív negyven percet toltak, amibe hosszabb hangvételű dalaik közül egészen pontosan hét darab fért bele. Mivel fele annyira sem vagyok tisztában a srácok muzsikájával, mint amennyire tisztában szeretnék lenni, így kíváncsi voltam tényleg olyan jól szólnak-e a dalaik mint, ahogyan azt híresztelik róluk. Nos, így a buli végeztével igazat kell adjak a mendemondáknak, a Mercenary brigádja tényleg fülbemászó metál slágereket enged ki a kezei közül, bár én a csapat erősségét inkább a színpadi munkának tudom be elsődlegesen. Mikkel énekes szinte minden szám közben tíz emberrel pacsizott le és társain is látszott, hogy élvezik a melót. Nagyon közönségbarát, szimpatikus zenekart tisztelhettünk ismét hazánkban, akiket egyszer minden fémzene hívőnek meg kellene néznie.
A teljesség kedvéért (és mert a gitáros Jakob pont az én kezembe dobta a setlistet) itt az elhangzott számok listája abban a sorrendben ahogy elzúzták őket: Black And Hollow, Bloodsong, Soul Decision, The Endless Fall, Black & Endless Never, Execution Style, Firesoul.
archenemyarchenemyA hangulat - szó szerint - egyre forróbb, a levegő pedig egyre kevesebb lett a Mercenary produkciójának végére. Ismét egy kis pihi következett - kicsivel több, mint fél óra -, aztán...
...megjelent Michael Amott vörösre festett sörénnyel a színpad jobb oldali lépcsőjén kezében a V alakú Dean gitárral, mögötte Daniel Erlandssonnal. Villany takarékra, Blood On Your Hands intrója bekapcsolva és kezdetét vette a másfél órás őrület.
Nem túlzok, hogy ennél durvább buliban még sosem voltam, vagy ha igen ilyen jól fix, hogy nem éreztem magam. A hangosítás, a fények és a setlist is pöpecül el lett találva, a zenészek pedig azt tették, amit elvártunk tőlük. Még Chris Amott is - aki két éve Bécsben igen visszafogottnak mutatkozott be a színpadon - durván bepörgött egyes daloknál. Sharlee D'Angelo valóban olyan nagydarab állat, mint azt a képek és videók alapján várni lehetett. A tagok közül talán neki mentek el leginkább otthonról, vagy csak tudta, ha Európában sört köp a nézőkre az itt bocsánatos bűn, haha! Michael Amott sajna a stage másik oldalán állt a buli nagy része alatt, csupán néha-néha jött át a jobb oldalra, de amit láttam belőle az így is frenetikus volt. Daniel Erlandsson ismét csinosított a dobszólóján, amitől ismét háromperces hidegrázást kaptam... (Nézzétek meg a cikk alján!!!) Angela Gossow pedig... ...Angela Gossow és ezzel szerintem mindent elmondtam azoknak, akik szeretik az Arch Enemy muzsikáját.
A setlist egészen pontosan így nézett ki:
1. Blood On Your Hands
2. Ravenous
3. Taking Back My Soul
4. Dead Eyes See No Future
5. My Apocalypse
6. Revolution Begins
7. Burning Angel
8. Dob szóló
9. The Last Enemy
10. I Will Live Again
11. Chris szólója
12. Mike szólója (Intermezzo Liberte)
13. Dead Bury Their Dead
14. We Will Rise
15. Snowbound
16. Nemesis
17. Fields Of Desolation
archenemyAz első sorban állva láttam a Chrisnek kifüggesztett listát, amin még szerepelt a Diva Satanica is, de hogy erre a klasszikusra miért nem kerítettek sort, azon már kár rágódni. Talán egyetlen egy számot hiányoltam ebből a pazar felhozatalból, az pedig a klasszikus Enemy Within.
Teljesen kimerülten, ugyanakkor zakatoló szívvel hagytam magam mögött a Diesel Club helységeit, Chris pengetőjével a zsebemben, Arch Enemy logóval a szívemre tetoválva. "Pure Fucking Metal!!!"

 

 

Címkék: zene koncert metal deathmetal

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://underview.blog.hu/api/trackback/id/tr131149737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása