HTML

UnderView

Főleg rétegzenével foglalkozó zenészeket illetve zenekarokat megszólaltató heti frissítésű blog. A cikkeink nagy része a http://zenemagazin.com nevű webzinen is megjelenik, úgyhogy ne felejtsétek azt sem csekkolni ;) !

Friss topikok

Linkblog

Taste My Pain interjú

Angel Ripper 2009.05.23. 21:59

A minap sikerült meghallgatnom a nagykanizsai Taste My Pain legújabb kiadványát, a 2008-as Nuclear Winter EP-t. Annak idején elsőkézből szereztem meg a banda 2007-es demoját Major Mihály gitárostól és vokalistától, aki régi barátom, és felkértem, hogy válaszoljon pár kérdésemre egy lazább interjú keretében, ezzel is lehetőséget biztosítva, hogy ezt a véleményem szerint kiváló hazai modern metal bandát az olvasók is megismerjék.

- Szervusz Misi! Először is hadd kérjelek meg rá, hogy röviden mutasd be a zenekart a blog olvasóinak. Mióta játszotok, milyen stílusba sorolnád magatokat, kik hatottak rátok?

- Szevasz! :) A Taste My Pain 2006 februárjában alakult, eleinte feldolgozásokkal kezdtünk, majd nekiálltunk a saját számok írásának. Időközben a zenekar felállása is változott, az első felállás: Pető Zsolt (basszusgitár), Borcsek Márk (dob), Rikli Balázs (gitár) és én mint gitáros-énekes. Májusban csatlakozott hozzánk Major Ferenc (perka) és Kercsmár Gyula énekes. Gyula néhány hónappal később elhagyta a bandát, aztán 2006 szeptemberben Balázs helyére érkezett Árvai Attila, és ekkor rajtam kívül Zsolt is elkezdett vokálozni. Ez a felállás kb másfél évig létezett, aztán 2008 elején Ati helyére Babics István került, 2009 elején pedig Zsolt helyére Krimmel Gábor a basszusgitárosi poszton, aki régebben a Self-Destruction zenekarban gitározott. A zenei stílusunkat már többféleképp próbáltuk behatárolni, én mostanában úgy szoktam hívni hogy törzsi jellegű neo thrash metal/hardcore. Ebbe sokféle irány beletartozik... főbb hatások talán a Soulfly, Cadaveres De Tortugas, Ektomorf, Slipknot és hasonló zenekarok...

- Ha már említetted a perkát és a törzsi jelleget, honnan jött az ötlet, hogy nemcsak a "hagyományos" dobszerkó adja a ritmust?

- Az ötlet tőlem jött, amit eleinte csak a Zsolt támogatott. :D Többiek nem nagyon akarták... aztán sikerült megegyezni abban hogy egy próbát megér, így hát hazajöttem és szóltam a tesómnak hogy gyere próbára :) Az első válasz nem volt túl meggyőző, de aztán összeraktunk egy kezdeti szerkót és megjött a kedve hozzá. Onnantól kezdve jött próbákra ő is, és egy idő után ez a törzsi jelleg vált a zenekar egyik legmeghatározóbb vonásává. Alapvetően onnan jött az ötlet, hogy így, egy ütős dobtémát fel lehetne dobni például pörgősebb perkával, vagy akár teljesen két dobra írni a számokat. Ez annyit jelent, hogy perka nélkül jóval üresebb lenne a zenénk.

- Ahogy a bevezetőben is említettem, nemrég lecsekkoltam a Nuclear Winter EP-teket, amihez ezúton is hadd gratuláljak, engem nagyon megfogott! Érezhető az anyag minőségén, hogy mennyit fejlődtetek a 2007-es demó óta. Kérlek, mesélj egy kicsit a felvétel körülményeiről, melyik stúdióban készült?

- Örülök hogy tetszett a cd, remélem a remix is a végén. :) A felvételeket házi körülmények között csináltuk, amiben Mosdósi Szilárd (ex-Teurgia) sokat segített nekünk. Tavaly, 2008 júliusában álltunk neki a cd-nek, aztán augusztusra maradt a keverés. Ezeket a hangmérnöki munkálatokat pedig Molnár János (Teurgia) végezte, így egy tisztább, jobban hallgatható anyagot tudtunk összehozni a 2007-es demónál.

- Igen, a remix külön érdekesség, ritkán lehet metál-anyagokon ilyesmit hallani. Várható még a későbbiekben hasonló kísérletezgetés, vagy hogy úgymondjam kitekintés az experimentálisabb vonal felé? :)

- Épp ezaz, hogy érdekesség, mégis sokan nem így kezelték ezt. Legtöbben azt mondták rá hogy két metal szám után miért kell egy ilyen drum and bass hangzású tételt is feltenni a cd-re, amit egyébként Feri csinált. Az volt a célunk vele, hogy egy régebbi szám, a Scary Dreams-ből kihozzunk valami egészen mást. "Kivonjuk a fémet belőle", erre utal a "metal subtracting" kifejezés. Kíváncsiak voltunk mi lesz belőle, és tetszett mindenkinek a végeredmény, szóval úgy döntöttünk hogy felkerülhetne ez is a cd-re, amolyan bónusz számként. Ahogy mondtad ez egy remix, nos további remixek készítését egyelőre nem tervezzük. Viszont tervben van, hogy a következő anyagra felteszünk 1-2 elszállósabb, elektronikusabb számot, de addig még ez elválik. :)

- És mikorra várható a következő anyag? Újabb EP vagy nagylemez várható?

- Reményeink szerint idén neki tudunk állni, és talán őszre vagy télre már készen lesz. Nagylemezt szeretnénk kihozni, eddig úgy áll hogy 10-11 szám lesz hallható rajta, régebbiek és újak egyaránt.

- Értem, nos remélem tényleg kijön év végére, és írhatok róla kritikát a blogra, haha. ;) Mi a helyzet a fellépésekkel? Mikor lehet titeket legközelebb élőben látni és hol?

- Fellépések terén a nyár lehet hogy csendes lesz, elvégre ez a fesztiválozás ideje, amiből nem tudom még hogy mennyi jön össze. Na meg ottvan a stúdiózás is, olyankor meg nem is baj ha nincsenek bulik. Legközelebb Nagykanizsán fogunk játszani június 25-én a Csónakázó Tó mellett megrendezésre kerülő fesztiválon, ami a III. Csóstock Fesztivál nevet viseli. Lesz sok helyi zenekar, de jönnek más városokból is, és eljön az egyik kedvenc zenekarom a Cadaveres is. Lesz Deák Bill Gyula, Pokolgép és egy raklap zenekar más-más irányzattal, szóval talán lehet azt mondani, hogy mindenki megtalálja a számára "megfelelő" stílust.

- Az eddigi fellépéseitek közül melyik volt a legemlékezetesebb és miért?

- Volt több ilyen is, de talán az eddigi legjobb az 2007 októberben volt. Barcson léptünk fel ekkor, és a vártnál jóval többen eljöttek, meg is lepődtünk. Személy szerint egyébként is szeretek más városokban, ismeretlen helyeken fellépni szintén ismeretlen közönség előtt. Legemlékezetesebbnek talán azért lehetne épp ezt mondani, mert ebben az időben még csak egy éve koncerteztünk, és a kanizsai bulikon kívül nem nagyon volt zúzás a koncertjeinken. Itt pedig, az első számot még távol a színpadtól figyeltél az emberek, a következő viszont egy Sepultura feldolgozás volt, ami vélhetően tetszett nekik, vagy ismerték, de nagy meglepetésünkre jöttek, sőt páran futottak előre zúzni, headbangelni. Innentől pedig egyre jobb lett a buli, mi is sokkal jobban éreztük magunkat, és amiket vittünk demó cd-ket, mind elfogyott. Koncert után pedig jöttek oda hozzánk gratulálni, szóval ez az este egy igen jó élmény volt.

- Egy kicsit más téma: ha jól tudom, korábban te is tagja voltál a manapság egyre népszerűbb nagykanizsai black metal bandának, a Teurgiának, és ahogy a stúdiózással kapcsolatos válaszodból kitűnt, most is jó a kapcsolatotok. Mesélnél egy kicsit arról, miért hagytad ott a zenekart?

- Az igazság az, hogy nem én hagytam ott őket, ők döntöttek úgy, hogy nincs szükség a közreműködésemre. 2004-ben kezdtem el gitározni és 2-3 hónapos "gitáros múlttal" kerültem be a bandába. Molest ismertem legrégebb óta, ők ugye mind idősebbek voltak nálam szóval én voltam a tipikus zöldfülű   de szerettem csinálni, abban az időben a black és thrash metal zenéket szerettem a legjobban. Nem voltam túl sok fellépésen velük, és 2005 márciusában volt egy megbeszélés ahol közölték velem hogy nem működik a dolog. Valójában különböző kisebb próblámákból adódott össze egy nagy, de azért tegyük hozzá, nem voltam az a profi gitáros akit kerestek, szóval végső soron nem ért teljesen meglepetésszerűen. Azóta is eljártam a koncertjeikre, megvettem tavaly az albumukat is, ami nagyon bejött. Bár én már azóta műfajilag kissé elkorcsosultam ettől a dologtól. :D És ahogy mondtad jó a kapcsolatom a zenekartagokkal, elvégre balhé nem volt, bár akkor elég rosszul esett ez a szétválás. Viszont ez adott erőt ahhoz hogy kezdjek magammal valamit, és itt el is érkeztünk a Taste My Pain-hez...

- Értem. Végezetül hadd kérdezzek pár eldöntendő kérdést.
1. Kit hívnál meg vendégénekesnek? Max Cavalera vagy Serj Tankian?
2. Wacken vagy Ozzfest?
3. Unicum vagy pálinka? :)


- Az első kérdésre egyértelműen Max Cavalera! :) Bár Marci azthiszem inkább Tankiant szeretné hehe... A két fesztivállal kapcsolatban bajban vagyok, mindkettőre szívesen elmennék... De akkor már a Wacken. Legutolsó kérdésedre viszont könnyű válaszolni, a pálinkát szeretem inkább. :)

- Nos, köszönöm a válaszokat! Szeretnél üzenni valamit az olvasóknak?

- Én is köszönöm szépen az interjút! Talán annyit üzennék, hogy ha érdekel valakit a zenekar, akkor az látogasson el a www.tastemypain.hu oldalra, itt megtalálható minden amit rólunk tudni lehet. A 2007-es anyagról 1 szám, míg a Nuclear Winter EP teljes anyaga letölthető! Ezen kívül myspace oldalunk is van: http://us.myspace.com/tmphungary

- Köszi, és további sok sikert kívánok! :) Szervusz!

- Köszönjük, igyekszünk :) Csáó!

Címkék: zene interjú underground hardcore music thrashmetal taste my pain modernmetal

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://underview.blog.hu/api/trackback/id/tr481139838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása